Ny start.

Nu när allt i mitt liv börjar lugna ner sig.. ska jag sätta gång med saker
igen! haha. Lär mig aldrig det där om att vila etc. Vila kan jag göra när
jag bli pensionär. Det är skillnad på att vila och att stress och sova etc.
Jag sover länge, stressar inte för mycket men vilar kan jag göra när jag
inte har något att göra :) Det jag har satt igång med idag är nämligen att
försöka kämpa mot mitt sinne och kropp. (sen ska jag ju ta körkort och
göra jävligt bra ifrån mig på Nationella men det är ju en annan sak..)

Jag SKA gå ner så jag är nöjd med mina lår och mage. Det finns säkert
de som säger "ja men du ser helt okej ut, du är inte tjock" etc. Nej,
kanske inte när jag har kläder som fixar till felen. Men jag kommer känna
mig så nöjd själv när man ser sig i spegeln och man ser mindre ut :)
Mitt mål är att gå ner minst 8kg. Har gått ner 4kg sedan i Januari.

Min blogg ska vara ett sätt för mig att tvinga mig själv till att bli av med
sockerberoendet(vet ej om jag har ett sockerberoende, men äter i vilket
fall mycket socker ibland). Och jag vill kunna få en högre träningsstandard
så nu har jag faktiskt skrivit ner vilka dagar jag ska träna och vad jag
ska träna. Jag går efter att ha två vilodagar i veckan. Om man ej har det
bryts sina muskler ner och man utvecklas inte. 25% av träningen är
meditation/stretch vilket jag översätter med Yoga. Det behöver jag för att
kunna bli stark mentalt, som många idrottsmän vet är viktigt för att klara
sina fysiska mål. Kosten som jag redan varit inne på lite kommer vara
att jag äter så blandat som möjligt. En dag i veckan kan jag vräka i mig
så mycket kolhydratigmat jag vill, och vid vissa högtider ska jag få äta
mycket socker. Vem vill inte äta lite godis på sin födelsedag???? :D
Men att jag äter ofta, lite mindre och lite kolhydrater. Jag kan inte utesluta
kolhydraterna helt, eftersom då kan man ej koncentrera sig eller prestera
fysiskt. Så om jag ska äta en pastasallad väljer jag fullkorn istället och äter
lite mindre av det.

En sista sak är: Jag ska dricka mer vatten. Om jag är sötsugen ska jag först
dricka en flaska vatten, om det är kvar: Då äter jag en frukt. Om det fortfarande
är kvar och jag har abstinens ska jag få äta något väligt lite.

Bildkälla

Jag ska försöka följa upp hur mycket jag tränar, äter och problem och
motgångar och också små mål för att själv puscha på mig själv, för att
minnas hur det ligger till och kanske kan ni får lite bra läsning och kanske
själv blir possitiva till att göra ert liv till ett friskare och lyckligare liv!
<3

Nu ska jag försöka hitta något bra fika. Ha det fint hörreni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0